szombat, január 28

Főzzünk szép hajat



Az ebéd főzése közben gondoltam megosztok veletek egy receptet. A hozzávalók mind ehető finomságok és nagyon egészségesek, de én nem sütit szoktam csinálni belőle, hanem tuti hajpakolást.
Hozzávalók: méz, tojás sárgája (csak a sárgája!) és olívaolaj.
Jól összekeverjük, masszírozzuk a száraz hajunkba, tegyünk rá egy zuhanysapkát (vagy egy nejlonzacsit) végül bugyeláljuk törölközőbe. Én simán lefekszem benne (ilyenkor tegyetek a párnára egy törölközőt a biztonság kedvéért), de elég ha pár óráig rajtahagyjátok. A trutyi lemosása után a hajunk fényes és élettel teli lesz. :) Akinek száraz, töredezett a haja, az tegyen több olívaolajat, a szőkék pedig csepegtethetnek pár csepp citromlevet is bele. A receptet egy volt kolléganőm ajánlotta és évek óta használom. Fodrászom szerint látszik a hajamon, hogy használom. Elég vacak hajam van, ami azt jelenti, hogy ugyan sok van, de olyan mint a babahaj. Vékonyszálú, tartás nélküli... :( Ezzel a hajpakolással elértem egyszer azt, hogy fél évig nem kellett vágni a hajamból, mert egyáltalán nem töredezett! Szóval melegen ajánlom! :)

5 megjegyzés:

  1. Milyen gyakran használod? A lányomnak nagyon száraz a haja, neki tuti jó lenne ez a pakolás.

    VálaszTörlés
  2. Kezdjétek heti egy alkalommal. Aztán ha javul, akkor ritkíthatjátok havi két alkalomra. A trutymót úgy vigyétek fel a hajára, hogy inkább a hajvégek kapjanak belőle, ne annyira a hajtövek! :) Olívaolaj helyett használhattok ricinusolajat. Állítólag az is nagyon jó! Majd mesélj, hogy mennyire vált be! OK?

    VálaszTörlés
  3. Köszi. Ki fogjuk próbálni. Oliva lesz az olaj, én azt használok mindenhez. Nincs is már olajam itthon.

    VálaszTörlés
  4. Szia Anna!

    Nagyon tetszik a "recept"! Miből mennyit szoktál használni ? Nekem hosszú hajam van, és szintén elég vékony szálú, és tartás nélküli..:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nekem középhosszú a hajam. Erre 1 tojássárgáját egy evőkanál olajat és egy evőkanál mézet teszek. Én mondjuk csak a hajvégeket tapicskolom be, a tövére nem rakok. Ha nagyon ki van száradva (nyári napsütés vagy sok sütögetés miatt), akkor az olívaolaj mennyiségét növelem. :)

      Törlés