vasárnap, szeptember 30

Még mindig sütőtök!

Szombaton elkészítettem a mindenki által ismert sütőtökkrém levest. Megint nagyon finomra sikeredett, így azt gondolom leírom, hogyan készítem én, jó?

Hozzávalók
30 dkg krumpli, 50 dkg sütőtök, só, bors, szerecsendió, 2 dl főzőtejszín, hagyma és/vagy bacon

Elkészítés:
A krumplit és a sütőtököt felkockázva fel teszem főni annyi vízzel, ami jól ellepi. Forrás után addig főzöm, míg mindkettő jó puha lesz. Ekkor összeturmixolom, és ezután még 5-6 percig rotyogtatom. Elzárom a tűzhelyet, és belekeverem a tejszínt. A hagymát és/vagy bacont kevés olajon megpirítom, és tálaláskor a leves tetejére szórom.
Annyira jól sikerült, hogy én csak ezt ettem egész nap (3-4-szer ettem belőle), de sajnos a férjemet nem tudtam rávenni. :( Ti szeretitek a sütőtök krém levest? Ti is így készítitek?

5 megjegyzés:

  1. Majdnem hasonlóan készítem én is: hagymával kezdem, kis olajon megpárolom, arra jön a felkockázott burgonya és sütőtök, pár gerezd fokhagyma, ezt felöntöm vízzel és beledobok egy leveskockát.
    Ha már puhára főtt, turmixolom (néha veszek ki a levéből, ha túl soknak ítélem), egy doboz főzőtejszínt rálöttyintek, pici szerecsendiót reszelek rá és pirított tökmaggal tálalom.
    Nyamm. :o)

    VálaszTörlés
  2. Imádom a sütőtököt, természetesen leves formában is. Én ugyanúgy csinálom ahogy Mágnes is írta, viszont fokhagymát nem teszek bele. Én kettő db leveskockát teszek bele és fehérborsot a végén.
    Nyamm bizony :)

    VálaszTörlés
  3. nyammmmm! most már nekem is meg kell főzni az idei első levest, remélem még "működik" a másfél hete kapott tököm. :)
    eddig nem tettem bele krumplit, de most beledobok 2-3 szemet, meggyőztél. és bontott zacsis baconöm is van, óóóó, szuper lesz. most akarom! (ááá, nem lehet, ráadásul úgy néz ki, pályázati hiánypótlunk, sosem jutok haza:/)

    én tavaly időnként serpenyőben pirított tökmagot is tettem "bele" levesbetétként, úgy is finom.

    a pasi nálam sem kanalaz belőle, nem is értem őket! :P (én viszont pont olyan vagyok ebben is, mint te, folyton rájárok, ha valami nagyon ízlik:))

    VálaszTörlés
  4. Én azért nem teszem bele a hagymát, csak így utólag, mert férj allergiás a hagymára (Nem csak pszichésen, fizikailag is), így nekem megy a pirított hagyma, neki a pirított bacon....ha enné...de nem eszi.... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. és akkor nálatok minden hagyma nélkül készül? mármitn magadnak utólag hagymásítva?! úúúú, nem lehet egyszerű! :/ én nagyon hagymás vagyok, minden ételbe elég sokat teszek.

      Törlés