szombat, február 23

Cukkinis palacsinta körözöttel


Jó pár hete láttam valahol egy képet egy guszta cukkinis palacsintáról aminek valami túrós cucc volt a tetején. Gondoltam is, hogy meg kellene ezt csinálni reggelire, de a palacsinta tészta visszatartott. Nem csak a hizlaló mivolta, hanem mert volt egy idő az életemben, amikor rengeteg palacsintát sütöttem, és valahogy nem nagyon szeretek palacsintát sütni. Meg hát kikisérletezni egy jó sűrű palacsintát, biztos nem is olyan egyszerű...persze az!
Aztán pár napja Via blogján (Urban-Eve) találtam egy palacsintás bejegyzést. Tulajdonképpen ez egy édes palacsinta, ha azt nézzük, hogy gyümölcsöt kell beletenni és mézet csorgatni rá. De a tésztában nincs cukor. És hogy mennyire egyszerű? Két kb. óvodás gyerek készíti el. Szóval nem.
Gondoltam miután az édes változatát elkészítettem már málnával a férjemnek (mikor is leesett a vérpalacsinta szinte!), majd elkészítem cukkinivel is. (Zárójelben jegyzem meg, hogy az édes változat a hűtőben édesség után kotorászástól kb. 8 percre már kész is volt...nagy sikert arattam!)
Ma reggel kedveskedni akartam a férjemnek, és megkérdeztem, mit kér reggelire: Szendvicset, rántottát vagy cukkinis palacsintát körözöttel. Nagy tételben mertem volna fogadni a körözöttre, de ő a palacsintát választotta. Így ma el is készítettem a rég kinézett reggelit.

Hozzávalók:
1 bögre liszt (én fele graham, fele sima liszt keverékét használtam), 1 bögre tej, egy csipet só, 1 tojás, reszelt cukkini ízlés szerint (én egy kisebbnek a felét reszeltem bele) egy kis vaj, vagy margarin
+ körözött ízlés szerint elkészítve



Elkészítés:
Mindent beleöntünk egy tálba, és habverővel jól elkeverjük. A serpenyőt felforrósítjuk, a vajat megolvasztjuk, és kis merőkanállal belecsorgatjuk a tésztát. (Nem folyatjuk szét, hagyjuk egy helyben, zömöken.) Mindkét oldalát aranybarnára sütjük.


Míg sülnek a palacsinták (nekem 8 db lett a közepes bögréből), addig elkészítjük a körözöttet. Nálunk ez joghurttal sóval és borssal készül, mert férjem utálja a pirospaprikát, a hagymára meg allergiás. De persze minden földi jót bele lehet tenni a körözöttbe, ki hogy szereti. :)


A kisült palacsintákra ráhelyezzük a körözöttet és rukkolával vagy más zöldséggel (paradicsom) tálaljuk.

Jó étvágyat! :))
XOXO



2 megjegyzés:

  1. Nyami. Na csak jöjjön a cukkiniszezon - izé, lehet, hogy ez is már egész évben kapható zöldség. A legközelebbi piacozáskor körbenézek! Cukkinis pogácsát már készítettem (az Éva magazin honlapján fenn van a recept, azt hiszem), az is nagyon ízlett. Biztos palacsintának is finom.

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon finomnak tűnik. Egész biztos más reszelhető zöldséggel is finom.

    VálaszTörlés