szombat, március 9

Fogyjunk szépen!


Újabb bejegyzést kaptok a fogyókúráról, mert azt gondolom, hogy lehet ezt a témát vesézni. Most egy kicsit a lélektannal, a harmóniával foglalkozunk. Nyugi semmi lelki fröccs, csak egy pszichológia.
Mit jelent az, hogy fogyjunk szépen? Mindenképp azt, hogy jó ütemben fogyjunk, de amiről írni akarok, az az, hogy a fogyókúra első pillanatától legyünk szépek. És persze fogok az öltözködésről is írni, de most inkább a testápolást boncolgatnám.
Soha ne kezdjünk úgy egy fogyókúrához, hogy "majd ha lefogyok...."! Majd ha lefogyok elmegyek fodrászhoz, kozmetikushoz. Majd ha lefogyok, mindig kisminkelem magam. Majd ha lefogyok kifestem a körmöm. Ez nem helyes! A hátralévő életünk pont most kezdődik el, és minden pillanatát meg kell élnünk!
Én pl. azzal kezdtem a fogyókúrát, hogy levágattam a hajam, és elmentem kozmetikushoz. Ettől - és az elhatározástól, hogy fogyózni kezdek - máris soványabbnak éreztem magam.


Kezdjük a fogyókúrát egy nagygenerállal! :) 
Irány a fodrász: töredezett hajvégek levágása, esetleg festés frissítése. Bátrabbak kicsit újíthatnak frizurájukon!
Irány a kozmetikus: tisztíttassuk ki a bőrünk, hogy a méreganyagok gyorsabban és hatékonyabban távozhassanak. Vegyünk otthonra is pakolásokat, mert egy húzósabb nap (kemény edzés, vagy gyüminap) után jól fog esni a kényeztetés
Körmöket is rendbe tenni: Szakemberrel, vagy a nélkül tegyük a körmeinket rendbe! Ha szeretjük a színeket, fessük őket élénk színűre, mert biztosan jobb lesz a kedvünk tőle. Igen, a lábunkon is!
Lábak és sarkak: ha a fogyókúrát sportolással szeretnénk összevonni (és ez nem is "ha", hanem kötelező!), akkor fontos, hogy ne legyen a lábunkon semmi zavaró tényező. Enyhébb esetben otthon habkövezzük simára, ha komolyabb a baj, ne sajnáljuk pedikűrösre a pénzt!
Ha mindezeket végigcsináljuk, és belenézünk a tükörbe, megállapíthatod, hogy soványabb lettél egy kicsit. Hogy nem? Sebaj, akkor azt felmérheted, hogy úgy mész harcba, hogy biztos a siker. :)
Higgyétek el, hogy zsíros hajjal, töredezett körmökkel nem hogy fogyózni nem lesz kedvetek, de máshoz sem!


És most pár szóban írok arról, mire figyeljetek a fogyókúra alatt:
Megereszkedett bőr: 
Amennyiben hatékony a fogyókúránk, úgy kevesebb hely kell a bőrünk alatt az izomnak, mint a zsírnak kellett. Ezt 30 fölött sajnos elég jól lehet látni. Érdemes tekercselni időközönként a bőrünket, és feszesítő krémeket használni. A tekercselésről korábban már írtam, feszesítő krémben pedig az Eveline márkát ajánlanám, mert árban nagyon kedvező, és a hatása nagyszerű. (Én a Mediline bio nagykerben veszem, de úgy tudom Rossmannban is kapható)
Pattanások a bőrön:
Annak a sok zsírnak valahol távoznia kell! :( Sajnos nekem ilyenkor a bőröm sínyli meg a dolgot. Az arcom nem is annyira, de a vállam óriási méregtelenítő felületté válik. Rendszeresen bőrradírozom, és fertőtlenítős tonikkal áttörlöm. Persze időközönként kozmetikus barátnőmnek is mutogatom, aki ilyenkor rém boldog: "Végre valamit lehet rajtad nyomkodni!" kiáltással nekem esik!
Zsírosodó haj:
Nekem két naponta hajat kell mostanában mosnom (vagy bad hair day-eket tartanom harmadik napon), mert a futástól, tornától megizzadok, és hajam konkrétan az arcomba tapad. Ezért is vágattam rövidebbre a hajam. könnyebben, gyorsabban igényes fejet tudok varázsolni magamnak. :)
Izzadás: 
A fogyás több szempontból is izzadással jár. Sportolás közben izzadunk, illetve a nap folyamán folyamatosan méregtelenedik a testünk, és párolognak belőlünk a felesleges zsírsejtek (Igen, tudom, hogy ez tök tudománytalan volt...csak érzékletes akartam lenni!) Figyeljünk arra, hogy ha korábban erre nem is volt szükségünk, legyen nálunk golyós dezodor, nedves törlőkendő, vagy illatosító cucc (spray, parfüm).

Remélem már most szépnek és csuda nőcisnek érzitek magatokat! :)
Hogy álltok a fogyással? Elkezdtétek? Most indultok harcba? Mindenképp szépen tegyétek! OK?
Jöhetnek még fogyókúrás bejegyzések? :)
XOXO




1 megjegyzés:

  1. ez a bejegyzés most nagyon tetszett, Anna! :) és teljesen igazad van.

    a múlt heti nyavalyámnak köszönhetően én is nekiálltam odafigyelni, tökéletes kezdet volt a 2-3 nap nem túl nagy étvágy, most csak arra kell már odafigyelnem, h ne változzak át hipp-hopp kisgömbőccé és hogy visszafogjam magam, h nem, heti 1-2 x megengedett csak a csokikázás, nasizás, de akkor sem korlátlan mennyiségben.

    szerencsére a mérleg visszalépett az 5-össel kezdődő szekcióba, így már boldog vagyok. most még a narancsbőr elűzés van soron, épp egy naturlandos narancsbőrűző olajjal próbálkozom (elég gyengécske a teljesítménye, de pár hét alatt elhasználom, aztán jön a szokásos yamuna paprikás krém, bár most az általad ajánlott evelin-t is memorizáltam, lehet, h végül őt hozom haza).

    most eszembe jutott, h én szeretem ilyenkor pláne megjutalmazni magam egy tele kádas illatos fürdővel is, épp tegnap este volt benne részem. :)

    VálaszTörlés