péntek, július 19

Ne szőrözzünk! Vagy mégis?

Kép: innen
A lányok és asszonyok azóta szenvednek a “szőr kérdéssel”, amióta ráébredtek női mivoltukra. Szerintem... Mert hát igen, a férfi a szőrös ember, a nő a csupasz. A divat nem csak a ruházkodást, a frizurát, a sminket, de a szőrösséggel kapcsolatos hozáállásunkat is meghatározza. Ma, azt kell mondanom, hogy eljutottunk a teljes csupaszság állapotába, ami nálunk nőknél nem olyan nagy baj, de a férfiaknál... ááá. Szerkesztői megjegyzésem: a férfira kell egy kis szőr! :)
Valahogy ez a szőrtelenítés téma engem egész korán elkezdett érdekelni, és a hosszú évek alatt nagyon sok terméket és módszert kipróbáltam. Ciki vagy nem ciki erről a témáról írni, én most megteszem, mert lássuk be, egy igényes, trendi és csini nő NEM szőrös!

A lehetőségek palettája rettentő széles. Bennem a következő kérdések merülnek fel szőrtelenítés előtt: Mennyi időm van? Melyik testrészem szőrtelenítem és mennyire érzékeny ott a bőröm?

Mindehhez vegyük sorba az otthoni szőrtelenítésre használható eszközöket

Borotva: 
Mindenki kedvence, mert gyors és egyszerű. Mentőakciókhoz, utazáshoz első osztályú. Ma már olyan borotvákat lehet kapni, amelyek nem csak színük, de kiképzésük miatt is teljesen nőknek vannak kitalálva! :) A borotválásnak egy hátránya van: nem túl tartós eredményt érünk el vele. Nekem pl. 2-3 nap múlva már ismételnem kell. A tévhitekkel ellentétben a borotva nem sűríti és erősíti a szőrt, viszont nem is ritkítja.... :(

Epiláló gép:
Évekig használtam, de most már egy neszesszerben hever valamelyik fiók mélyén. Ha egyszer nagyon haragudni fogok magamra, biztos előveszem. Személy szerint az önkínzás eszközét látom benne. Nekem nagyon sok szőrtüszőm begyulladt tőle, és rengeteget nem tövestől rántott ki, csak kiszakított. Szóval inkább a sok hűhó semmiért érzést hagyta
bennem.

Szemöldökcsipesz:
Kisebb területeken profi csipesszel (ez alatt nem a drágát értem, hanem ami tényleg jó!) kiváló eredményeket lehet elérni. Személy szerint minden nőnek ajánlom, hogy a nap mint nap magával hordott neszesszerbe mindenképp tegyen egy szemöldökcsipeszt. Sok nőnek van a nyakán vagy az arcán egy-két olyan szőrszál, ami megnő hosszabbra. Én ezt banyaszőrnek hívom. (Nekem is van egy ilyenem! Elárulom, hogy senkinek ne legyen ciki! OK?) Ezt ugyan gyakran ellenőrizzük a tükörben otthon, de velem előfordult: a munkahelyen vettem észre, hogy már kicsit hosszabb.... ilyenkor jön a gyors műtét! És tegyük hozzá, a szemöldökcsipesz tulajdonképpen egy női szerszám. Nagyon sok mindent meg lehet vele szerelni! :)

Szőrtelenítő krémek:
Az ilyen krémek feloldják a szőrt. Ez valami rettenetesen hangzik, pedig annyira nem borzalmas. Aki viszonylag gyorsan, tartósabb eredményt szeretne elérni, annak mindenképp ajánlható ez a megoldás. Ma már nem olyan borzalmas a szaguk, mint a 80-as években, sőt még tápláló olajokat is tartalmaznak, amitől utána nem lesz a lábunk száraz, kifényesedett. A 80-as évekhez képest az is változott, hogy már nem kell a zuhanyzóban ácsorogva jéggé fagynunk, sokkal gyorsabban, 3-6 perc alatt hatnak ezek a szerek. Összességében azoknak ajánlanám ezeket a készítményeket, akik abszolút nem bírják a fájdalmat!

Használatra kész gyantacsíkok:
Na kérem, ez maga csoda! Kézben dörzsölve melegítjük, felhelyezzük és húzzuk. Én profi, expressz megoldásnak nevezném. Ezek a kis gyantacsíkok könnyen szállíthatók, így akár nyaralásra is magunkkal vihetjük őket. A legújabb fejlesztésűek már a 2 mm-es szőrszálakat is eltávolítják. Azt hiszem, méltán nevezhetjük mindegyiket egy-egy hadüzenetnek a borotva ellen!
Találhatunk közöttük különböző illattal ellátottakat, és adnak hozzájuk egy előre csomagolt kis olajos törlőkendőt, ami nem csak arra jó, hogy ápolja a bőrünket, de használatával az esetleg a bőrön maradt kis gyanta darabkákat is le tudjuk könnyen szedni magunkról.
Többféle méretben kaphatók: vannak kisebbek, amiket arcra használhatunk, és nagyobbak a többi testrészünkre.

Otthoni gyantázó szett:
Tökéletesség és profizmus! Emlékszem, mikor még volt egy őrült, otthon gyantázós időszakom 10 éve, ami úgy zajlott, hogy edénykében melegítettem vizet és abban rotyogott a kozmetikus nagykerből beszerzett gyantapatron. A gyantapatront valamivel körbetekertem, és úgy használtam. Végül is működött, de imádom, hogy a technikai fejlődés utolérte a nőket is (vagy legalább is a nőket kiszolgáló gyártókat) és nagyon csini kis gyantázó szetteket lehet manapság venni. A legügyesebb talán az, ami csak akkora, mint a gyantapatron. Ezzel a géppel megoldódik a ”hogyan fogjuk meg a meleg gyantapatront” kérdés, mert a gép maga a patronfogó is. Működése egyszerű: bedugjuk a konnektorba, várunk, míg felmelegszik, és használjuk. A jobb gépek (pl. Veet) csak arra a hőmérsékletre melegítik a gyantát, ami a használathoz kell (tehát nem égethetjük meg magunkat!), és utána ezen a hőmérsékleten tartják.

Hasznos tippek szőrtelenítéshez:

1.  Idő:
Figyeljük meg, mikor bírjuk a legjobban a fájdalmat, és próbáljuk meg akkor nekilátni a tépkedésnek. Nekem ez az esti időszak. Valahogy olyankor jobban bírom a fájdalmat, mint reggel.

2. Ápolás:
Minden típusú szőrtelenítés igénybe veszi a bőrünket. Minimum egy testápolóval kenjük át, de jobb, ha kifejezetten szőrtelenítés utáni olajokat használunk. Ezek olyan anyagokat tartalmaznak, amik kifejezetten a meggyötört bőrre lettek kifejlesztve. Higgyünk a kémikusoknak! :)

3. Napozás:
Szőrtelenítés (főleg gyantázás) után 24 óráig próbáljuk kerülni a napozást és a szoláriumot!

4. Megelőzés:
Gyantázás előtt érdemes hintőporral bevonni bőrünket, így megelőzhetjük a bénaságunkból eredő véraláfutásokat, és a bőr gyantázás utáni kipirosodását. (A kozmetikusomtól tanultam, és nekem nagyon bevált!)

5. Ismétlés:
Ne higgy a reklámszövegnek, ami azt ígéri, hogy 4 hétig sima lesz a lábad. Lehet, hogy neked 3 hét múlva ismételned kell, de az is lehet, hogy szerencsés vagy, és 6 hét múlva kell újra szőrtelenítened. Figyeld magad, és állíts be egy szőrtelenítő bioritmust! :)

6. Szövegértés:
A különböző termékek használati utasítását mindig figyelmesen olvassuk el! Ha ajánlják, készítsünk allergiapróbát. Higgyétek el, nem csak a maguk védelmében írják ezeket a szövegeket, hanem a mi érdekünkben is! :)

Köszönet

Ez a cikk nem jöhetett volna létre, ha nem kapok a Veet-től egy hatalmas tesztcsomagot, amiben a különböző gyantázási és szőrtelenítési technikákhoz küldtek nekem termékeket.
Íme a szuper csomag, amit kaptam tőlük:


Ez a csomag négyféle terméket tartalmazott: Veet Easy Wax gyantagép, Veet zuhanyozás közben használható szőrtelenítő
 krém, Veet használatra kész gyantacsíkok testre és Veet használatra kész gyantacsíkok arcra.

Íme a kibontott termékek:
 






Magam is meglepődtem, mekkora csomagot kaptam, de jó volt tesztelgetni, próbálgatni, hogy melyik mikor és hogyan használható. Engem a maga módján mind meggyőzött. Készítettem is egy táblázatot (nem feltétlenül csak magamnak), hogy melyik terméket mikor és melyik testrészen használom:




De hátra volt még a pakolás (grrr....). Nagyon rend- és takarításmániás vagyok, így rögtön kételkedni kezdtem. Vajon szükségem van nekem ennyi cuccra, amit majd jól nem fogok tudni elpakolni? Azt semmi esetre sem akartam, hogy valahol elől virítsanak ezek az eszközök a fürdőben, hiszen nem mindennap használom őket, és nem reklámoznám (ennél a cikknél jobban), hogy nem csupaszon születtem! :) Elővettem egy neszesszert (by Avon) és gondoltam, valamennyi cuccot belepakolok. Képzeljétek, bőven belefért minden! Sőt, láthatjátok, hogy még férne is bele, szóval máris elindulok pótpatronokat beszerezni! :)))



Amennyiben még ez után a hosszú cikk után vannak kérdéseid a kétségeid a szőrtelenítéssel kapcsolatban, mindenképp keresd fel a Veet weboldalát, mert nemcsak a termékekeket ismerheted meg, de segítséget kapsz abban, hogy neked mikor melyik termékre van szükséged, bemutatják, melyik terméket hogy használd, és még hasznos tippekkel, tanácsokkal is ellátnak téged! 

XOXO

 

1 megjegyzés:

  1. Én epilátor és tartós szőrtelenítés párti vagyok. Előbbivel a lábamon élek, utóbbi pedig épp folyamatban van a hónaljamban és a fazonomnál.

    A borotvától akkor is durvább felületű szőr nő ki (és több is), nekem most a villanófényes miatt borotválni kell az ezer éve csak epilált fazonom (h minden szőrszál előjöjjön) és érezhető a változás.
    Lehet, h külsőre nem látszik, h valaki borotválja a lábát, karját, akármit, de amint hozzáér valaki az érződik és engem pl. nagyon zavar, ha hozzám dörzsölődik egy ilyen (tavaly nyáron egy kocsi hátsóülésén egy karborotválós lány mellett ültem és szabályosan kipirosodott a felkarom az időnkénti összeéréstől). És szerintem lábon se jó, ha én pasi lennék, biztosan nem akarnék borotvált lábakat simogatni (max. úgy, ha minden nap végigszántja, tehát pihepuha, de az meg szerintem nem lehetséges). Én heti 1-2x epilálok, pikkpakk kiszedi az egyre gyengébb szálakat és ki se pirosodik, mert nem hosszú centiseket kell kitépnie, ellenben szinte mindig sima a lábam, vagy ha nem is, mert vannak pár napos szőrik, akkor is hozzá lehet érni, mert "puha". A gyantázással ellentétben pedig bármikor megcselekedhető, mert a tök mini szálat is kiszedi, a sima területet pedig "átugorhatod" vele.

    A karomon még sosem volt leszedve a szőr, szerencsére világos barna, nyáron meg tök szőke, anno tiniként szőkítettem télen, de évek óta nem zavar. A kinövő szálak biztos sokkal jobban frusztrálnának... :)

    VálaszTörlés