csütörtök, január 2

Listázzunk!


Én mindenről listát készítek...még a listákról is! Ne nevessetek, de tényleg. Van munkahelyi feladatlista, otthoni feladatlista, bloggal kapcsolatos lista, bevásárlólista, takarítós lista, kívánság lista, lista lista .... áááá :)
Mivel ez a hetünk még nem teljes, arra fogjuk használni, hogy lefektessük az alapokat, összeszedjük a gondolatokat és kialakítsunk egy olyan rendszert, amihez hozzá tudunk később nyúlni. És akkor kezdésnek írjunk egy listát. Csak mert szeretem! :) Ez egy meglehetősen nagy és komplikált lista lesz, így 5 percnél kicsit többet szánjunk rá, ok?
Első lépésként vegyünk egy jó nagy papírt, egy tollat és a lap tetejére írjuk fel, hogy 2014. És most mindenféle rendszer nélkül kezdjük el írni azokat a dolgokat, amiken változtatni akarunk, amiket el akarunk érni, amiket meg akarunk csinálni, amire oda akarunk figyelni és amik boldoggá tennének minket. Mindenféle rendszer nélkül...mondhatni úgy, ahogy a "csövön kifér!"
Ha ezzel kész vagytok vegyetek elő egy másik nagyobb papírt, amire felírjátok a listátok végignézése után milyen nagyobb csoportokba tudnátok sorolni a listán szereplő dolgokat. Pl.: mozgás, étkezés, öltözködés, tanulás, kultúra, munka stb. Ezeket a nagy csoportokat színezzétek ki különböző színekkel (kihúzós filccel, színes ceruzával) Most az első listán a nagyobb csoportokhoz tartozó írásokat színezzük át a nagy csoport színével.
Hozok egy példát, hogy érthető legyen. Az én nagy listámon szerepeltek például ezek:  heti kétszer futok, és kétszer tornázok, havonta elmegyek valami nagyobb sporteseményre (futóverseny, RR torna stb.), újra bringával járok dolgozni, havonta kipróbálok valami új sportot stb. Ezek mind a MOZGÁS színét kapták. De volt olyan kategóriám, hogy kultúra, oda bekerült a több könyv olvasása, évi minimum 3 színház és ilyenek.
Most elkészíthetjük a végleges listánkat. Felírjuk a csoportot, alá pedig pontokba szedve a terveket.
Persze mindezt számítógéppel is csinálhatjuk. Így könnyebb a színezgetés a listázás, és még annyit írni sem kell. De ebben az esetben is ajánlom, hogy nyomtassuk ki a végeredményt és ragasszuk be a motivációs naplónk elejébe. Vagy tegyük ki jól látható helyre, hogy minden nap szembesüljünk vele. Mert egy január elején elrebegett fogadalomnak nem sok ereje van, csak ha minden nap szembesülünk vele, és minden nap teszünk érte!
Nem baj, ha elsőre nem teljes a listák! Nyugodtan bővítsük a témaköröket. Az csak jó, ha sok a terv a fejünkben. Az se keserítsen el bennünket, ha tudjuk, lesz olyan, mikor ezt nem fogjuk mind betartani, megcsinálni. De ha el sem tervezzük, ha hozzá sem kezdünk? 

Az én listám ilyen lett. Kinyomtattam és beragasztottam a Postbook naplómba. Van még mellette hely, így ha valami még "útközben" eszembe jut, azt mellé írom.



XOXO
 


4 megjegyzés:

  1. De jó! Én is állandóan listázok :D

    VálaszTörlés
  2. Én is :) Elsején Via céltervezőjével már kiválasztottam a három nagyobb kategóriát (életmód, tanulás, pozitív gondolkodás), de lehet, hogy még pontosítom-bővítem... (a háztartást pl. még jó lenne belevenni...)

    VálaszTörlés
  3. ugyanilyen módon listázom:) És igen, nálam is van lista a listákról:) A Zuram a fejét fogja tőle...

    VálaszTörlés